1,5-metersamenleving bootcamp

Vanaf 11 mei gaan we weer naar buiten. Voorlopig zijn er nog wel aanpassingen nodig natuurlijk. Dit betekent ook dat de bootcamps hierop zullen worden aangepast. De richtlijnen en basisregels van de RIVM blijven natuurlijk gelden.

Basisregels RIVM:

  • Was vaak je handen.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg.
  • Schud geen handen.
  • Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.
  • Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius.
  • Heeft u of een huisgenoot ook koorts en/of benauwdheid? Dan blijf je thuis. Als je 24 uur lang geen klachten heeft, mag je weer naar buiten.

De aanpassingen in de bootcamps zijn:

  • Iedereen loopt zelfstandig naar een bepaalde locatie van de normale startlocatie. Dit zal per les natuurlijk een andere locatie zijn. Zie verderop welke locatie dit per les is.
  • De trainer staat op aanvangstijd van de les op die locatie, zodat die de pionnen klaar kan zetten. Deelnemers worden daar 5 minuten later verwacht. Dan kan iedereen nog even voor zichzelf warmlopen (rennen).
  • De trainer plaatst van tevoren pionnen (in een cirkel) op 2 meter afstand van elkaar. Iedereen blijft tijdens de les bij zijn/haar pion staan.
  • Iedereen houdt zijn/haar eigen sleutels/telefoon bij zich.
  • Er zullen geen materialen gebruikt worden tijdens de lessen, omdat niet duidelijk is hoelang het virus blijft zitten op oppervlaktes. Wel kan je natuurlijk eigen materialen gebruiken.
  • We blijven dus de hele les op 1 locatie staan. In een groep van punt A naar punt B lopen/rennen gaan we dus niet doen, omdat je toch ongemerkt dichter bij elkaar gaan lopen en met rennen/wandelen is de afstand van 1,5 meter zoals het er nu uitziet niet genoeg. Het kan wel zo zijn dat we je laten rennen/lopen zijn, maar dit zal dan dus in een circuitje zijn. Dus eigenlijk is elke les nu een No Running Bootcamp.
  • Aan het einde van de les loopt iedereen dus zelfstandig naar de auto.
  • Eerst zal het maximaal aantal deelnemers 9 zijn om in de praktijk te ervaren wat haalbaar is per locatie. Als er een les vol is, wordt er een extra les ingepland. Hiervan word je op de hoogte gebracht via het Telegramkanaal of de Facebookgroep van Bootcamp for Every Body. Minimaal aantal deelnemers voor de 2e les is 4.
  • Als er ruimte blijkt te zijn voor meer deelnemers tijdens een les wordt dat aangepast in het systeem, zodat je je gewoon kan aanmelden voor de les. Dus zolang je je kan aanmelden voor een les is er plek en we passen aan waar nodig.

Aandachtspunten

  • Er zullen ook grondoefeningen zijn. Als je niet direct in het gras/op de grond wilt liggen, is het goed om je eigen matje/handdoek mee te nemen.
  • Met het maximaal aantal deelnemers wordt het dus extra belangrijk om je op tijd aan te melden. Om veiligheidsredenen is vol dan ook echt vol.
  • Annuleren kan (tijdelijk) tot 3 uur van tevoren. Daarna wordt de les in rekening gebracht.
  • Neem die eerste 5 minuten van de les dus ook echt om even zelfstandig warm te lopen/rennen. Dus parkeer je auto of fiets waar je dat voor deze crisis ook deed en kom lopend/rennend naar de locatie.
  • Vervoer: Kom niet met OV en kom alleen, zodat je niet samen in de auto zit of dicht naast elkaar fietst (behalve als je huisgenoten bent).
  • Houd rekening met teken en zorg zelf voor spul tegen muggen.

Overig:

  • Tijdens de training maken we ook gebruik van elastieken. De elastieken die we zullen gebruiken zijn small bands van verschillende weerstanden en 1 lang elastiek (dynaband). Vanwege de maatregelen maakt iedereen gebruik van eigen elastieken. Heb je deze niet? Dan kan je ze bestellen. Voor 19 euro krijg je dan 5 small bands (van verschillende weerstanden) en 1 lang elastiek (dynaband). Wil je dit ook? Laat dan je naam en email achter. De elastieken zijn dan van jou en deel je dus niet met anderen. Voor proeflessers zal elke trainer een reserveset hebben en naderhand schoonmaken.

Ik wil de elastieken

7 + 0 = ?

Locaties per dag waar iedereen dus zelfstandig naartoe komt

+ max aantal deelnemers per les

Daar beginnen we 5 minuten na aanvangstijd van de les

Maandag: Zowel voor 9uur als 19.30

  • De brug voor het gebied van de Schotse Hooglanders. (Google foto locatie)
  • Max 12 deelnemers per les (trainster: Anoek)

Dinsdag 20uur:

  • Speeltuin aan de Brasemstraat/Snoekbaarsstraat. Eerste speeltuin als je vanaf de rotonde bij de Legmeerdijk Nieuw-Oosteinde binnenrijdt. (Google foto locatie, we zullen aan de andere kant va de speeltuin op het grasveld staan.)
  • Max 10 deelnemers per les (trainster: Marcellina)

Woensdag 9uur:

  • Het grasveld aan de Ebro (Uithoorn). (Google foto locatie, we zullen op dat grasveld gaan staan)
  • Max 15 deelnemers per les (Trainster: Anoek)

Woensdag 19.30:

  • Het grasveld rechtdoor vanaf de Oude Karselaan. Parkeer je auto bij de parkeerplaats van het Amsterdamse Bos bij de Oude Karselaan. Vanuit daar ren je dan rechtdoor naar het grasveld. We zullen ergens op het grasveld staan (dus niet onder de bomen). Waar hangt af van de drukte. (Google foto locatie, dus op het grasveld dat je op de foto ziet)
  • Max 20 deelnemers per les (Trainster: Anoek)

Deze link niet gebruiken voor de navigatie. Vul daar dus Oude Karselaan in.

Donderdag 20uur (let op, aangepast):

  • Grasveld aan de Poel achter het gemeentehuis. En als het te druk is op het grasveld gaan we op de parkeerplaats staan (Google foto locatie). Dus kijk even rond waar we dan precies staan.
  • Max 15 deelnemers (Trainster: Marcellina)

Vrijdag 9uur:

  • Speeltuin aan de Brasemstraat/Snoekbaarsstraat. Eerste speeltuin als je vanaf de rotonde bij de Legmeerdijk Nieuw-Oosteinde binnenrijdt (Google foto locatie, we zullen aan de andere kant va de speeltuin op het grasveld staan.)
  • Max 15 deelnemers per les (Trainster: Anoek)

Zaterdag 9.30:

  • Het grasveld aan de Ebro (Uithoorn). (Google foto locatie, we zullen op dat grasveld gaan staan)
  • Nu nog max 9 deelnemers per les (daarom 1 les om 9uur en 1 om 10uur) (Trainster: Anoek)

Zondag 10uur:

  • Het grasveld rechtdoor vanaf de Oude Karselaan. Parkeer je auto bij de parkeerplaats van het Amsterdamse Bos bij de Oude Karselaan. Vanuit daar ren je dan rechtdoor naar het grasveld. We zullen ergens op het grasveld staan (dus niet onder de bomen). Waar hangt af van de drukte. (Google foto locatie, dus op het grasveld dat je op de foto ziet)
  • Nu nog max 12 deelnemers per les (Trainer: Tom)

Deze link niet gebruiken voor de navigatie. Vul daar dus Oude Karselaan in.