Bootcamp tijdens de huidige lockdown

Vanwege de harde lockdown mogen we geen buiten lessen aan groepen geven, alleen aan elk tweetal apart mogen we instructie geven. Dit doen we dan ook vanaf 6 april via circuittrainingen.

1,5-metersamenleving bootcamp

Buiten sporten tijdens huidige lockdown vanaf 6 april.

We mogen buiten sporten, maar er zijn wel regels van de gemeentes waar we ons aan moeten houden. Dus de buiten trainingen gaan er als volgt uitzien:

  • Voor nu doen we max. 6 tweetallen, dus 12 deelnemers per uur.
  • Binnen de tweetallen houd je 1,5 meter en tussen de tweetallen 5 meter (als er een oneven aantal is in aanmeldingen kan het dus betekenen dat er 1 persoon alleen staat).
  • Elk tweetal krijgt een circuit die je zelfstandig doet. De trainer loopt rond voor vragen, geeft individueel instructies en checkt hoe het gaat. Er mag namelijk geen training worden gegeven aan een groep.
  • Het mag niet eens op een groepsles lijken. Dus er mogen geen centrale momenten zijn, zoals gezamenlijk opstarten, wisselen of afsluiten of zelfs dat iedereen dezelfde oefeningen doet. Dus daarom doen we een circuittraining waarbij elk tweetal een andere oefening doet.
  • Er mag dus geen groepsvorming ontstaan. Ik snap dat je aan elkaar wilt vragen hoe het gaat, maar blijf alsjeblieft in die tweetallen staan. Dit geldt ook voor het begin en het einde van de les. De tweetallen mogen ook niet onderling mengen.
  • En kom alsjeblieft op aanvangstijd en niet vroeger, zeker niet als je je hebt aangemeld voor de les om 19.30.

Aanmelden lessen:

Je meldt je aan via deelname les en dan kies je tussen bootcamp en no running bootcamp, zoals je gewend bent via de app of deze pagina. Je kan tot maximaal 1 maand vooruit je lessen boeken. Annuleren kan op dit moment tot 3 uur voor de les (ipv de normale 1 uur) en later annuleren betekent dus dat je de strip kwijt bent. Door op tijd te annuleren geef je een ander nog de kans om te sporten. Zolang er nog plek is, kan je je wel tot vlak voor aanvang les aanmelden.

Basisregels RIVM:

  • Was vaak je handen.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg.
  • Schud geen handen.
  • Houd minimaal 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.
  • Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius.
  • Heeft u of een huisgenoot ook koorts en/of benauwdheid? Dan blijf je thuis. Als je 24 uur lang geen klachten heeft, mag je weer naar buiten.

De aanpassingen in de bootcamps:

  • Iedereen houdt zijn/haar eigen sleutels/telefoon bij zich.
  • Qua materialen en matjes heeft iedereen die voor zichzelf, omdat niet duidelijk is hoelang het virus blijft zitten op oppervlaktes. Neem ook je eigen matje/grote handdoek mee, omdat dit ook een mooie manier is om je plek af te bakenen.
  • Aan het begin en het einde van de les loopt iedereen dus zelfstandig naar de auto/fiets waarbij je groepsvorming voorkomt.
  • Van last minute wijzigingen word je op de hoogte gebracht via het Telegramkanaal of de Facebookgroep van Bootcamp for Every Body.

Aandachtspunten

  • Er zullen ook grondoefeningen zijn. Als je niet direct in het gras/op de grond wilt liggen, is het goed om je eigen matje/handdoek mee te nemen. Daarnaast is het een duidelijke manier om je ‘eigen vak’ te markeren.
  • Blijf je aanmelden voor les. Vergeet dit alsjeblieft niet. En vol is vol (max 8 deelnemers per les buiten).
  • Annuleren kan tot 3 uur van tevoren. Daarna wordt de les in rekening gebracht. Als er in de vakantie 3 uur van tevoren geen aanmeldingen zijn voor een les of 1 dan wordt deze geannuleerd.
  • Vervoer: Kom niet met OV en kom alleen, zodat je niet samen in de auto zit of dicht naast elkaar fietst (behalve als je huisgenoten bent).
  • Houd rekening met teken en zorg zelf voor spul tegen muggen.

Overig:

  • Tijdens de training maken we ook gebruik van elastieken. De elastieken die we zullen gebruiken zijn small bands van verschillende weerstanden en 1 lang elastiek (dynaband). Vanwege de maatregelen maakt iedereen gebruik van eigen elastieken. Heb je deze niet? Dan kan je ze bestellen. Voor 19 euro krijg je dan 5 small bands (van verschillende weerstanden) en 1 lang elastiek (dynaband). Wil je dit ook? Laat dan je naam en email achter. De elastieken zijn dan van jou en deel je dus niet met anderen. Voor proeflessers zal elke trainer een reserveset hebben en naderhand schoonmaken.

1,5-metersamenleving bootcamp

Dit geldt als we weer naar buiten mogen.

We mogen nog weer buiten trainen. Hier zijn wel wat aanpassingen voor nodig. Dit betekent ook dat de bootcamps hierop zullen worden aangepast. De richtlijnen en basisregels van de RIVM blijven natuurlijk gelden.

Basisregels RIVM:

  • Was vaak je handen.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg.
  • Schud geen handen.
  • Houd minimaal 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.
  • Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius.
  • Heeft u of een huisgenoot ook koorts en/of benauwdheid? Dan blijf je thuis. Als je 24 uur lang geen klachten heeft, mag je weer naar buiten.

De aanpassingen in de bootcamps:

  • Iedereen loopt zelfstandig naar een bepaalde locatie van de normale startlocatie. Dit zal per les natuurlijk een andere locatie zijn. Zie verderop welke locatie dit per les is.
  • De trainer zet pionnen neer waar je bij gaat staan (max 4 groepjes van 4).
  • Iedereen blijft tijdens de les bij zijn/haar pion staan.
  • Iedereen houdt zijn/haar eigen sleutels/telefoon bij zich.
  • Qua materialen en matjes heeft iedereen die voor zichzelf, omdat niet duidelijk is hoelang het virus blijft zitten op oppervlaktes. Neem ook je eigen matje/grote handdoek mee, omdat dit ook een mooie manier is om je plek af te bakenen.
  • We blijven dus de hele les op 1 locatie staan. Elkaars paden mogen niet gekruist worden, dus iedereen staat in zijn/haar eigen vak.
  • Aan het einde van de les loopt iedereen dus zelfstandig naar de auto/fiets waarbij je de afstand in acht houdt en rekening houdt met de op dat moment geldende groepsgrootte.
  • Van last minute wijzigingen word je op de hoogte gebracht via het Telegramkanaal of de Facebookgroep van Bootcamp for Every Body.

Aandachtspunten

  • Er zullen ook grondoefeningen zijn. Als je niet direct in het gras/op de grond wilt liggen, is het goed om je eigen matje/handdoek mee te nemen. Daarnaast is het een duidelijke manier om je ‘eigen vak’ te markeren.
  • Blijf je aanmelden voor les. Vergeet dit alsjeblieft niet. En vol is vol (max 16 deelnemers per les).
  • Annuleren kan tot 1 uur van tevoren. Daarna wordt de les in rekening gebracht. Als er in de vakantie 3 uur van tevoren geen aanmeldingen zijn voor een les of 1 dan wordt deze geannuleerd.
  • Vervoer: Kom niet met OV en kom alleen, zodat je niet samen in de auto zit of dicht naast elkaar fietst (behalve als je huisgenoten bent).
  • Houd rekening met teken en zorg zelf voor spul tegen muggen.

Overig:

  • Tijdens de training maken we ook gebruik van elastieken. De elastieken die we zullen gebruiken zijn small bands van verschillende weerstanden en 1 lang elastiek (dynaband). Vanwege de maatregelen maakt iedereen gebruik van eigen elastieken. Heb je deze niet? Dan kan je ze bestellen. Voor 19 euro krijg je dan 5 small bands (van verschillende weerstanden) en 1 lang elastiek (dynaband). Wil je dit ook? Laat dan je naam en email achter. De elastieken zijn dan van jou en deel je dus niet met anderen. Voor proeflessers zal elke trainer een reserveset hebben en naderhand schoonmaken.

Ik wil de elastieken

2 + 2 = ?