Bootcamp is een combinatie zijn van hardlopen en oefeningen uitgevoerd in intervalvorm. Tijdens deze les maken we gebruik van wat we tijdens het rondje tegenkomen. Dus de ene keer doe je oefeningen op een bankje, andere keren in de speeltuin en later in het uur op een grasveld. De oefeningen zijn voornamelijk oefeningen met je eigen lichaamsgewicht.

Vaak schrikt men van het woord bootcamp en wordt er gedacht dat het niet geschikt is. Met de low impact bootcamp kan je op een laagdrempelige manier lekker buiten sporten, zonder al dat geren, gespring en die hele rare oefeningen. Er zal een variatie van oefeningen zijn. Hierbij kan je denken aan bodyweight oefeningen (squat, lunges, opdrukken, etc.), maar ook aan oefeningen met elastieken en je gaat ook lekker spelen in speeltuinen door daar oefeningen te doen (bv. met de schommel, rekstok, touwen).

HIIT staat voor high intensity interval training. Dit is een interval- en cardiotraining. Je wisselt intensieve oefeningen af met rust of minder intensieve oefeningen. De interval is de tijd tussen de 2 oefeningen. In deze tijd kan je iets herstellen, zodat je er weer tegenaan kan voor de volgende oefening. Met een HIIT bootcamp train je je uithoudingsvermogen en kracht. Je maakt je hart, longen en spieren allemaal sterker.

Tijdens de power bootcamp ben je lekker buiten aan het sporten met allerlei materialen en gewichten, zodat je aan het einde van de les een lekker en voldaan gevoel hebt. Je zal vooral in circuitvorm gaan werken op verschillende manieren. Je intensiteit kan je aanpassen door het gewicht aan te passen en je kan je eigen tempo pakken, omdat veel op tijd gaat.