Bootcamp is een combinatie zijn van hardlopen en oefeningen uitgevoerd in intervalvorm. Tijdens deze les maken we gebruik van wat we tijdens het rondje tegenkomen. Dus de ene keer doe je oefeningen op een bankje, andere keren in de speeltuin en later in het uur op een grasveld. De oefeningen zijn voornamelijk oefeningen met je eigen lichaamsgewicht.

Tijdens deze lessen ligt de nadruk op oefeningen. Er zal een variatie van oefeningen zijn. Hierbij kun je denken aan bodyweight oefeningen (squat, lunges, opdrukken, etc.), maar ook aan oefeningen met materialen (bv. elastieken, small bands, speedladder, kettlebels, medicin ballen, battle rope) en je gaat ook lekker spelen in speeltuinen door daar oefeningen te doen (bv. met de schommel, rekstok, touwen).

Donderdag 10 januari begint er een nieuw blok Start met Bootcamp. Deze is ook geschikt als je niet kan/wilt rennen. Je krijgt namelijk altijd de keuze tussen rennen en stevig wandelen.

Je gaat 6 weken aan de slag om je conditie en kracht op te bouwen, zodat je mee kunt doen met de bootcamp. Met Bootcamp for Every Body draait het erom dat je lekker beweegt in een leuke en gezellige groep in de buitenlucht. Je zult merken dat je je zowel letterlijk als figuurlijk lekker in je vel gaat voelen. Je wordt fitter, sterker en energieker. En geen één week is hetzelfde, zodat het ook niet saai wordt.

Half april begint komt er voor 10 weken een Running Bootcamp op het rooster. Daarbij is het het uiteindelijke doel om de 5 of 10 km te lopen tijdens de Midzomernachtcross in het Amsterdamse Bos op 21 juni. Deze les zal op dinsdag- of donderdagavond in Uithoorn zijn. Tijdens de les focussen we op looptechniek, ondersteunende krachtoefeningen en intervaltrainingen. En je krijgt ook een hardloopschema om op te bouwen.

Ken je dat gevoel? Je hebt de eerste competitiedag gehad en de dagen erna super veel spierpijn. Of dat je een bal net niet haalt of net niet snel genoeg reageert voor een volley? Daar heeft Bootcamp for Every Body nu de oplossing voor!

Voor spelers (vanaf speelsterkte 8/9 t/m 4) die nog beter voorbereid de competitie willen beginnen, is er vanaf zaterdag 23 februari 6 weken lang elke zaterdagochtend een training die je voorbereidt op de tenniscompetitie. Dan ben jij echt klaar voor de voorjaarscompetitie en de dagen na wedstrijddagen kun jij gewoon normaal bewegen.

Samen sporten met je kind. Dit kan tijdens de schoolvakanties. Wel is dit afhankelijk van het weer. Tijdens deze les sport je samen met je kind en worden er allerlei bootcampoefeningen in de les verwerkt.

Bootcamp for Every Body biedt ook Personal Bootcamp (voor 1 tot 4 personen) aan. Deze training wordt dan afgestemd op jouw behoeften en wensen. Het is natuurlijk buiten en je werkt met je eigen lichaamsgewicht en alles wat de omgeving ons brengt. Hierbij kun je denken aan bankjes, speeltuinen, bruggen, etc.

Bootcamp aanbieden aan jouw werknemers? Dat kan! Bootcamp for Every Body kan de les voor jou verzorgen op locatie. Neem contact op voor meer informatie.