5 tips om te sporten tijdens de Corona-crisis

We leven echt in een bizarre tijd. Je hele routine ziet er anders uit met werk, sporten, gezin en met de rest. Kinderen zijn thuis. Als je thuiswerkt, ziet je planning er ook anders uit en zeker als je niet de enige bent die thuis is. Door al deze dingen kan het sporten en bewegen er behoorlijk bij inschieten. Daarom in deze blog een aantal tips om wel lekker te blijven bewegen.

Houd voor zover het kan je structuur/ritme vast

Hiermee bedoel ik dat het goed is om zoveel mogelijk op de dagen en tijden te sporten dat je gewend bent. Als de tijden niet lukken, ga er dan in ieder geval voor om wel op de dag dat je gewend te sporten. Lukt dat ook niet? Plan dan in ieder geval in wanneer je dat wel kan doen.

Houd het klein

Geeft het sporten nu juist extra stress, omdat je niet weet waar je de tijd vandaag moet halen? Houd het dan klein. Spreek dan met jezelf af dat je dan even 10-15 minuten wat oefeningen gaat doen. Daarna mag je stoppen met het doen van oefeningen, maar het hoeft niet natuurlijk. Je kan je aanmelden voor de online bootcamplessen. Je hoeft er niet per se live bij te zijn, omdat je achteraf een opname krijgt. Hier kan de dan bv het eerste kwartier van doen en later op de dag (of de volgende dag het volgende kwartier).

Doe het samen

Laat de kinderen lekker meedoen. Als ze wat ouder zijn, zullen ze het grootste deel van de les mee kunnen doen. Als ze jonger zijn niet, maar dan laat je ze lekker rondspringen en doen wat ze zelf willen. Laat ze dan lekker bewegen op de manier die zij willen en dan raken ze ook lekker energie kwijt. Enne het is nu ook leuk om samen met je partner een training te doen.

Ga naar buiten

Tijdens het geven van de online live trainingen zien we veel mensen de bootcamps lekker in hun tuin doen en zeker als het lekker weer is. Zo pak je lekker de vitamine D mee en ook het gevoel van lekker buiten sporten. En als je niet zo’n grote buitenruimte hebt dan zet je lekker een raam of deur open en ga je daarbij staan.

Pas aan als je lijf daar om vraagt

Heb je verkouds- of griepklachten? Let zeker op als deze klachten beneden de nek zijn (bv benauwdheid, spierpijn zonder oorzaak). Train dan niet! Bij verkoudheidsklachten kan je volgens sportzorg.nl matig intensieve inspanningen doen. Dus soorten inspanningen waar je eigenlijk geen hersteltijd voor nodig hebt. En bij klachten zeker niet naar buiten gaan. Maar als je twijfelt. Pak dan even je rust en herstel eerst. Een verzwakt immuunsysteem wil je nu in ieder geval niet hebben. De online trainingen lopen voorlopig niet weg 😉 enne als ze er niet meer zijn, betekent dit dat we weer (aangepast) buiten aan het trainen zijn.

Doe je mee?

Zien we jou binnenkort bij één van de online bootcamps? Je kan sowieso een gratis proefles meedoen. Meld je hiervoor aan door een mail te sturen naar info@bootcampforeverybody.nl en vermeld daar ook bij wanneer je mee wilt doen met de proefles. Dan krijg je de juiste link om mee te doen. Na deze proefles kan je onbeperkt meedoen met de lessen voor 10 euro per week.

coronacrisis bootcamp

5 tips om te sporten tijdens de Corona-crisis

mobiliteit stijfheid lenig

Wat is mobiliteit?

voordelen bootcamp herfst amsterdamse bos

6 voordelen van in het najaar beginnen met bootcamp

sporten weer oppakken

8 tips om het bootcampen weer op te pakken